تبلیغات
رنگ و فرم سر پشه دره دکوراسیون داخلی خیلی خیلی اهمیت دارن و دروازه اندر واقع ظهور خودنمایی های اصلی سپهر هستن.بار دکوراسیون پذیرایی بهتر اینه که یک سبک خاص سطح برای فرم گزینش کنیم و سعی کنیم تزیینات منزلمون با اون سبک همخوانی داشته باشه. مثلا یا از مبل های کلاسیک استفاده میکنین، استعمال از یک تابلو مدرن ممکنه خیلی دلکش به مشاهده نیاد.در مورد مکر طرح هم همیشه ست کردن رباینده نیست و بهتره تمام غرفه از سایه و مشخص یک فام تشکیل نشده باشه، چونکه به مرور عصر کسل کننده و خواب آور میشه. بهترین مسلک اینه که حداکثر از دو یا سه فام متفاوت بهره گیری کنیم.


زمینه در دکوراسیون داخلی و به خصوص دکوراسیون پذیرایی خیلی مهم هست.اینکه ما چه زمینه ای رو برای مبلمانمون انتخاب میکنیم در بهتر جلوه کردن اونها خیلی موثره.دیوارها و کف در واقع زمینه تزیینات ما هستن. که معمولا باید رنگ متضادی از مبلمان داشته باشن. البته این نکته رو هم در نظر بگیریم که دیوار و کف به هیچ وجه نباید همرنگ باشن. چراکه یکنواختی بیش از حدی ایجاد میکنه که خودش باعث کسلی میشه.
مبلمانمون رخسار باید طوری بچینیم که فضاهای شیوه و آمد نیرنگ ساز باشه و تا سعی داریم از ازدحام کردن فضاها پرهیز کنیم و با خیال آسودگی و با آماج ایجاد فراغت آشتی در فضای زندگیمون عناصر اضافی رخ حذف کنیم. مثلا هیچ لزومی نداره که داخل یک فضای 20 متری هم مبل و راحتی بچینیم و حتی میز ناهارخوری فراغ بدیم. بهتره که با خودمون روراست باشیم و با یه مشاهده کلی چیزهایی که به نظرمون زیادی میاد و در فضای کوچکمون ماوی محل نمیشه حذف کنیم.
نور هم به جلوه بیشتر دکوراسیون پذیرایی داخلیمون کمک میکنه. شدت نور در فضاهای مختلف باید متعادل باشه. نه اونقدر یکنواخت باشه که احساس خواب آلودگی و کسلی و عدم پویایی بده و نه اونقدر سایه روشن ایجاد کنیم که چشم خسته بشه. برای این کار میشه از چراغهای پایه دار یا آباژور استفاده کرد. همچنین بهتره لامپها به صورت عریان نور دهی نکنن و نور کاملا مستقیم نباشه. چرا که باعث خیرگی چشم میشه.






چگونه کسب و کار خود را برتری دهیم

دومین وظیفه بخش بازاریابی حفظ مشتریان فعلی شرکت و افزایش و کوشا کردن همه چه بیشتر آنهاست. این بخش از کار ممکن است قدری مشکل تر باشد و نیاز به سرمایه گذاری داشته باشد زیرا مشتریانی که به سختی از این مدخل سرپوش وارد شده اند، به آسانی از داخل دیگر خارج می شوند! مشکلات و مسائل زیادی نابودی دارند که کارگر شدن شما را باب این بخش محدود می کنند. ولیک معیارهای زیر شما را برای میزان گیری عملکرد شرکت سر پشه دره حفظ مشتری یاری می کند:






بازاریابان حرفه ای برای بالا بردن درآمدها و حضور در بازار از معیارهای زیر کمک می گیرند:
میزان سود
مشتریان با ارزش
درصد مقبولیت محصولات جدید شرکت
عداد طرفداران محصولات شرکت

با توجه به ساختار شرکت برای به دست آوردن حداکثر کارایی و سود باید مجموعه ای از معیارها انتخاب شود و دنباله ای از اعمال به طور پیوسته برای کنترل، آنالیز و گزارش عملکرد، انجام گیرد.

به این ترتیب در طول زمان، اطلاعات با ارزشی به دست می آید که نشان خواهد داد:
- کدام یک از تاکتیک های بازاریابی موثرترند؟
- کدام بخش از افراد پتانسیل خرید بیشتری دارند؟
- کدام مشتریان سود بیشتری را عاید شرکت کرده اند؟
- و در کل عملیات فروش چگونه انجام می شود؟

نکته مهم دیگر آن است که این معیارها در اثر گذشت زمان قابل تغییرند. با رشد شرکت و بازار کار، بازاریابان نیز باید بررسی مجددی روی معیارهای خود انجام دهند و آن ها را با اهداف جدید سازگار کنند.
رقبای شما ممکن است به شاخص ها و رکوردهای بالاتری دست یابند و معیارهای شما دیگر قابل قبول نباشند. بعضی از معیارها کهنه می شوند و روشها و معیارهای جدیدی برای اندازه گیری به وحود می آیند.


اشتباه اول: راندن یک ماشین تندرو در جاده ای خاکی
همه ما شنیده ایم که برای آغاز هر کار، به محرکی قوی و شور و شوق فراوان، احتیاج است. اما داشتن این حرارت اولیه به تنهایی کاری از پیش نمی برد.
شما به یک برنامه احتیاج دارید.
در زمینه تجارتتان، درخصوص مشتریان و رقبای خود عمیقا تحقیق کنید و یک مدل حقیقی و مفید برای تجارت خود ساخته و روی یک سوال مهم تکیه کنید:
چگونه می خواهید پول در بیاورید؟
فرض کنید که در صدد باز کردن یک مغازه هستید. محلی را انتخاب می کنید که باید هزینه اجاره آنرا بپردازید. ممکن است مخارج زیادی نیز برای تهیه دکورمناسب متحمل شوید بدون آنکه به نحوه بازگشت این هزینه ها بیاندیشید.محصولات شما کامل نیستند و به فکر بازاریابی هم نیستید. قطعا پس از چند ماه تجارت شما سقوط خواهد کرد.
نکته:هیچ روز کاری خود را بدون برنامه طی نکنید.

اشتباه دوم : ارزان فروشی
از یک کودک بخواهید که بین یک کریستال 12 وجهی بدلی و یک قطعه الماس، یکی را انتخاب کند. کودک کریستال را انتخاب خواهد کرد. تازه کاران تجارت نیز به همین صورت عمل می کنند، فریب کمیت را می خورند و به کیفیت اهمیت نمی دهند.
آنها می اندیشند که اگر جنسهای ارزان قیمت را عرضه کنند، فروش بهتری خواهند داشت و بزودی میلیونر خواهند شد.
اما این تصور غلط است.
تازه کاران دنیای تجارت قیمتهای محصولات و خدمات خود را بسیار پائین در نظر می گیرند و به این ترتیب در طول زندگی کاری خود نگران پول درآوردن خواهند بود و حتی زمانی که سفارشی دریافت می کنند، خوشحال نخواهند شد زیرا فروش برای آنها سود کافی به همراه نخواهد داشت.
قبل از قیمت گذاری، همه چیز را بسنجید. هزینه های ثابت و متغیر را محاسبه کنید. روشهای تجاری و قیمتهای رقبا را مورد توجه قرار دهید و استراتژی فروش و بازاریابی خود را بهینه کرده و درآمد قابل قبول خود را در نظر آورید.www.zibaweb.com
نکته:کریستالهای بدلی را به الماسها ترجیح ندهید.

اشتباه سوم: راه اندازی تجارت فقط برای هیجان
بیشتر اشخاصی که در حال راه اندازی یک تجارت هستند، افرادی رویایی، خیال پرداز و ماجراجو هستند که بیشتر به دنبال هیجان می گردند. این افراد به جای تفکر و تحمل جزئیات دشوار این کار، به فکر پیش روی هستند و می خواهند که مسائل و بحرانها را به نوعی پشت سر بگذارند تا دوباره به میدان بازی برگردند و ماجراهای آن را دنبال کنند.
اما خستگی و ملالت از همین مسائل جزئی به تدریج ظاهر زیبای تجارت را به خطر خواهد انداخت، هدف تجارت کسب درآمد است و به مخاطره انداختن وضعیت فعلی در این حیطه نمی گنجد.
نکته:تجارت را وسیله ای برای هیجان انگیز کردن زندگی قرار ندهید.

اشتباه چهارم: غفلت از بازاریابی
تعداد کمی از صاحبان تجارتهایی که تازه تاسیس شده اند برای بازاریابی اهمیت قائل می شوند و برنامه و بودجه خاصی برای آن اختصاص می دهند، زیرا تصور می کنند که بازاریابی یک خرج غیر ضروری است و یا به علت شکستهای مقطعی از تاثیر بازاریابی در فروش مایوس می شوند.
بازاریابی، فروش فرد را تضمین می کند. اما به یاد داشته باشید که فروش هر روز محدود به همان روز است و لزوما فرآیندی ادامه دار نیست.
نمی توان از مرحله طرح و برنامه مستقیما به مرحله فروش رسید و بازاریابی را فراموش کرد.
این اشتباه از ناآگاهی افراد نسبت به چرخه فروش ناشی می شود. اولین افرادی که برای راه اندازی تجارت به آنها احتیاج دارید، بازاریابها هستند. بازاریاب ها هستند که می توانند شما را به دیگران معرفی کنند. پس از آن موقعیت فروش فراهم خواهد شد.
نکته:قبل از ارسال پیام آشنایی، به دنبال معامله نباشید.
اشتباه پنجم: اسارت در تجارت به جای ریاست به آن
هنگامی که فردی 3 یا 4 وظیفه معین را در 7 روز هفته انجام می دهد نیازی به بهره گیری از شیوه های مدیریتی احساس نمی شود.
در آغاز به کار یک تجارت نیز، اتفاقات ناگهانی اما قابل پیش بینی بوقوع می پیوندد که می توان آنها را توسط تجربیات شخصی یا با استفاده از روش آزمون و خطا حل کرد.
اما همین طور که تجارت شما رشد می کند،مسائل پیچیده تر خواهند شد و این دو روش دیگر پاسخگوی آن ها نخواهند بود.
شما مسئول همه چیز هستید. شما باید اهداف تجارت را تعیین کنید و روش ها را انتخاب کنید، یا شخصی را برای انجام این وظیفه منصوب کنید.
بدون داشتن سیاست معین و شفافی در مورد مشخصات مشاغل، استخدام ها، اخراج ها، تعطیلات، نحوه جبران کمبودها، چگونگی ترفیع ها و... شرکت و تجارت نوپای شما در معرض آسیب ها و خطرات جدی قرار خواهد گرفت و نهایتا" تجارت شما ضعیف خواهد شد.
توجه کنید که کتاب راهنمای قوانین شرکت شما (حتی در حد یک صفحه) باید وجود داشته باشد.
نکته:اختیارات و وظایف خود را فراموش نکنید.
اشتباه ششم: پیش بینی ناقص بودجه
تازه کاران تجارت معمولا" نیازهای مالی خود را دست کم می گیرند. این افراد، در ابتدای کار هزینه زیادی را صرف خرید لوازم اداری و محصولاتی می کنند که ممکن است بسیار تخصصی تر از آن چه باشد که به آن نیاز دارند. هم چنین به این موضوع توجه نمی کنند که اکثر مشتریان به طور اقساط خرید می کنند و بازگشت پول به کندی انجام می گیرد.
به همین علت مشاوران مدیریت معمولا" پیشنهاد می کنند که پس از محاسبه بودجه مورد نیاز خود برای راه اندازی تجارت، حداقل 50% به آن اضافه کنید. به این ترتیب برای مدیریت ریسک های احتمالی آماده خواهید شد.
نکته:در مورد بودجه واقع بین باشید.

اشتباه هفتم: روابط غلط
شروع هر فعالیتی احتیاج به کار فراوان و سیستم پشتیبان دارد. فشار تعهدات زمانی و مسائل مالی باعث بروز مشکلاتی در روابط خواهد شد.
باید قدری از بار خود را سبک کنید و از کمک نزدیکان و دوستان خود در حد امکان استفاده کنید.
نکته:نگذارید که یک اشتباه باعث یک عمر پشیمانی شود.

بسیاری از اشتباهات به این جهت بروز می کنند که تازه کاران تصور می کنند که تمام کارها را باید خود به تنهایی خاتمه دهند.
به جای این کار بهتر است نقاط نیرومندی و لاغری خود را بشناسید و کمبودهای خود را بپذیرید و بعضی از امور را به رابطه تسلط متخصصین خاص آن بسپارید.
هنگامی که به مسائل و حرمان های دوری ناپذیر برخورد می کنید، این بدون تاخیر المثل کهنسال را به یادآوری بیاورید که:هر حرمان پلی است برای پیروزی های آینده.
بسیاری از مدیران بنا به ماهیت شغل و حرفه ­شان نمی توانند از روشهای پرهزینه ­ی تبلیغاتی برای معرفی شرکت خود و محصولاتشان استفاده­ کنند. بدین رو استفاده از روشهای کم هزینه برای مدیران بازاریابی این کسب وکارها یک ضرورت حیاتی است. در این اثر سعی شده روشهای ­کم هزینه­ ای معرفی شوند که برای هرکسی در هرحرفه و شغلی می­ تواند مفید باشد.
1- بهترین آگهی­ هایتان را به صورت­ کارت چاپ­ کرده و برای مشتریان در بازار هدف ارسال­ کنید.
مشتریان­ کارت هایی را می­ خوانندکه­ کوتاه و خلاصـه باشد. یک آگهی­ کوچک روی یک کارت پستال می­ تواند بازدیدکنندگان زیـادی را به وب سـایت شما بیاورد و این خـود می­ تـواند باعث افـزایش فـروش شـود. هزینه­ ی این­کار معمولاً زیاد نیست.
2- یک روش بازاریابی برای همیشه و برای همه­ ی ­کسب وکارها موفق نیست، بنابراین روش های بازاریابی خود را مرتب عوض­ کنید و در استفاده از این روشها خلاق باشید.
اگر متن آگهی شما عوض نشود مشتریان شما خسته می ­شوند، البته خود شما هم از این تکرار خسته خواهید شـد. بـازاریابی می­ تواند مفرح باشد اگر از مزیت های اسـتفاده از روشـ های متنوع بازاریابی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده ­کنیـد. در انتخاب روشهای بازاریابی خـود دقت­ کنیـد. همیشه برای یک بازاریابی موفق باید بر اساس یک طرح بازاریابی عمل­کرد. سعی­ کنید در طرح بازاریابی خود از روش های متنوع استفاده ­کنید. همیشه نظـر مشـتریان خـود را در مورد روش هایی­ که به کار برده ­اید جویا شوید. این نظریات می ­توانند موفقیت طرح بازاریابی شما را تضمین ­کند.
3- کمک به مشتریان برای یافتن محصولات و خدمات مناسب
اگر می­ خواهید برای مشتری خـود بروشـور معرفی محصولات بفرستید، می ­توانید بروشور یا کارت محصول یا خدماتی را بفرستید که فکر می­کنید برای مشتری شما مفید است. این­کار می­ تواند به مشتری شما در یافتن محصولات مناسب­ کمک زیادی بکند و مشتری شما را راضی نگه دارد. اگر نگران فروش محصول خود هستید، می­ توانید قبل از این کار با تولید کننده­ ی آن محصول هماهنگی­ کنید و از این فرصت استفاده­ کنید. مثلاً درصدی از فروش را برای خود در نظر بگیرید یا اینکه تخفیف خاصی را برای مشتری خود از فروشنده بگیرید.
4- جواب تلفن های خود را متفاوت بدهید.
سعی­ کنید سفارش های خاصی را در هر مکالمه­ ی تلفنی، به مشتری ارائه کنید. به عنوان مثال می­ توانید بگویید روز بخیر؛ من ... هستم. از من درباره ­ی خدمـات جدید سوال­ کنید. با این پیام، تلفن­ کننده با دریافت پیام، علاقه­ مند می­ شود یا ناگزیر است­ که از شما در مورد این خدمات سوال ­کند. بیشتر شرکت ها پیامهـایی از پیش ضبط شده دارنـد کـه وقـتی مشتری پشت خط می ­مانـد آن را بـرای مشـتری پخش می­ کنند. شما می­ توانید این کار را خودتان انجام دهید. از نظر مشتری تفاوتی ندارد که این پیام از قبل ضبط شده یا اینکه زنده ارائه شده است.
برای استفاده از این روش مطمئن شوید که پیام شما برای مشتریان جذاب باشد. اگر مشتری شما از راه دور تماس می­گیرد، با ارائه آگهی­ های طولانی، وقت و پول مشتری خود را به هدر ندهید.
5- استفاده از دست نوشته
سعی­ کنید در تمام نامه­ هایی­ که برای مشتری خود می­ فرستید، از دست نوشته و یا مُهرهای مخصوص یا برچسب های خاص استفاده­ کنید. توجه داشته باشید که دست نوشته ­ی روی نامه در اولین بار که نامه دیده می­ شود خوانده می­ شوند. به خاطر داشته باشید این نوشته ­ها در صـورتی بـه طـور کـامل خوانـده می­ شوند که خلاصه و کوتاه باشند به طوری­ که بیننده بتواند آن را درکمتر از ده ثانیه بخواند.
6- یک پیشنهاد فروش برای مشتری خود بفرستید که تازه از شما خرید کرده است.
اگر به عنوان مثال مشتری شما لباسی از شما خریده است، می­ توانید نامه ­ای برای او بفرستید و ضمن تشکر از خرید قبلی به اطلاع او برسانید که برای خـرید بعـدی به طـور مثال از تخفیف بیست درصدی برخوردار است. برای اینکه بتوانید این پیشنهاد را به فروش نزدیک کنید، برای پیشنهاد خود زمان تعیین­ کنید.
7- خبرنامه
آیا می­ دانید هزینه ­ی فروش به یک مشتری جدید شش برابر بیشتر از فروش به مشتری قدیمی است؟ شما با استفاده از خبرنامه می ­توانید بازاریابی را بر روی مشتریان قدیمی خود متمرکز کنید. اگر هزینه­ ی خبرنامه ­ی چاپی برای شما زیاد است، می­ توانید با استفاده از پست الکترونیک این­کار را با هزینه­ ی بسیار پایینی انجام دهید. در خبرنامه می­ توانید همیشه پیشنهاد فروش ویژه­ ای را به مشتری قبلی خود ارائه کنید.
8- بازاریابی مشترک
اگر فکر می­ کنید به تنهایی قـادر بـه تحـمل هزینه­ ی بـازاریابی نیستید، به دنبال شریکی باشیدکه محصول او هم مناسب مشتری شماست یا اینکه محصـولات شـما مکمل یکدیگرند. با ارائه­ ی طرح بازاریابی مشترک می­ توانید در هزینه ­های بازاریابی صرفه­ جویی کنید. علاوه بر این، با این روش خدمات بهتری را هم به مشتریان خود ارائه می­ کنید.
9- بروشورها و آگهی ­های خود را در تمام نامه های ارسالی شرکت قرار دهید.
این کار هزینه­ ی زیادی برای شما ندارد و شما از نتیجه­ ی­ کار قطعاً متعجب خواهید شد که ببینید این پیشنهادهای شما به دست چه افرادی می­ رسد و سفارش خرید به شما می­ دهند.
اگر فکر می­ کنید به تنهایی قادر به تحمل هزینه­ ی بازاریابی نیستید، به دنبال شریکی باشیدکه محصول او هم مناسب مشتری شماست یا اینکه محصولات شما مکمل یکدیگرند.
روشهای بازاریابی خود را مرتب عوض ­کنید و در استفاده از این روشها خلاق باشید.
دنیای امروز دنیای، دنیای تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد است. حال وهوای امروز تجارت نشان از جهانی شدن آن دارد فرایندی که منجربه حضور و رقابت تنگاتنگ ظرفیت های مختلف تجاری شده است. آنچه به یقین می توان گفت این است که چنانچه کشوری به هر علت نتواند به این موج شتابان فراگیر بپیوندد در آینده ای نچندان دور، در صحنه ی رقابت های بین المللی به حاسیه رانده می شود و بسیاری از فرصت های کسب و کار را به سود دیگران از دست می دهد.
در این شرایط همپای تجارت عرصه ی فروشندگی نیزبه عنوان زیر مجموعه ی تجارت -چه به صورت کلی در نظر گرفته شود یا جزئی- دستخوش تغییر است. هر فروشنده ای باید تصمیم بگیرد که در ارتباط با این تغییر کجا قرار بگیرد.
از گذشته تا حال فروشندگان قلابی در کمین هستند تا با فریب و کلاهبرداری مشتریان را وادار به خرید محصول یا خدمات کنند (فروش حرفه ای -ری ای چیت وود)
و چنین به نظر می رسید که وظیفه ی یک فروشنده این است که آنقدر باهوش و زیرک وسمج باشد که مردم را وادار به آنچه نمی خواهند -یعنی خریدن -کنند(فروشنده ی یک دقیقه ای - اسپتسر جانسون)
بازار پر رقابت امروزی کمپانی ها را بر آن داشته است که با موضوع فروش بطور جدی برخورد کنند و فقط از فروشندگان حرفه ای و خبره برای فروش کالاهای خود استفاده نمایند.
مشتریان امروزی دیگر فروشندگان پر حرف و افاده ای را که فقط به فکر منافع مادی و زودرس خود هستند را تحمل نمی کنند. فروشنده ی امروزی باید در تماس نزدیک با مشتری بوده و نقش راهنما و مشاور او را داشته باشد(فروش حرفه ای-ری ای چیت وود)
یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی و سیاستهای ترفیعی و تشویقی، فروش شخصی است. فروش یک ارتباط دوطرفه است. یک راه، ارتباط شخصی بین نماینده شرکت و مشتری بالقوه و ارتباط دوم، برگشت مشتری به شرکت است. وظیفه فروشنده این است که باید با فهم و شناخت نیاز مشتری، آن نیاز را با محصول شرکت تطبیق دهد و سپس مشتری را برای خرید ترغیب کند.
فروش شخصی موثر در کشور فروشنده (مادر)، مستلزم ایجاد ارتباط مطلوب با مشتری است. بازار جهانی به علت این که خریدار و فروشنده ممکن است از فرهنگهای متفاوت برخوردار باشند، دچار چالش میشود. روشها و تلاشهای رودررو در فروش شخصی برای محصولات صنعتی اهمیت زیادی دارد.
در سال ۱۹۹۳، یک شرکت مالزیایی به نام YTL، به دنبال یک مناقصه هفتصد میلیون دلاری برای توربینهای ژنراتور بود که در آن زیمنس از آلمان و جنرال الکتریک شرکت داشتند. فرانسیس یو، مدیر وای تی ال از مدیران عالی هر دو شرکت، درخواست جلسه کرد. وی گفت من میخواستم که رو در رو و حضوری آنها را ببینم و پی ببرم که آیا میتوانیم با آنها کار کنیم و معامله را انجام بدهیم یا نه. زیمنس دعوت را اجابت کرد ولی جنرال الکتریک، نماینده اجرایی خود را برای جلسه فرستاد. زیمنس بابت رفتن به جلسه، برنده قرارداد مربوطه شد.
+ نوشته شده توسط Amlakia در سه شنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲ بعد از ظهر، ۳ بازدید ، بدون دیدگاه
هیچ نظری برای این نوشته وجود ندارد، شما اولین نظر را بنویسید ...
 captcha