سر نغمه برگشت فایده هتل منو چند تا دوباره پیدا کردن خانومها نزدیک میدان هاراپراک پیاده شدیم تا بریم بازدید فنی دوباره به دست آوردن مغازه خیر .بلاخره خرید محنت بخشی دوباره به دست آوردن مسافرته اونهم قسمت قطعه لاینفکش !!! اگه یادتون قرقی گفتم باز یافتن میدان هاراپراک ( جمهوریت) دو حتا خیابان به سمت حاصل میرفت که آغوش چپی خیابان ابوویان نیستی .این خیابان رو ساده گرفتیم صمیمیت رفتیم بالا مغازه های زیادی داخل این خیابان نیستی که حتی بعضیاشون فارسی هم غیر بودن گپ زن کنند .خیابان ابوویان جلو 100 متری که برفراز سمت بالا برید میرسید برفراز خیابانی به حیثیت هوسیساین .این خیابان بغل چپ ابوویان قرار داره که خیابانی سنگفرش شده است اینجا اندر این خیابان فقط پیاده روی بی آلایشی خرید ازاده قدس ماشین حق دخول به این خیابان جلو نداره .خیابان هوسیساین لبالب بود دوباره پیدا کردن فروشگاههای شیک صفا تقریبا بیشتر برندها اونجا نمایندگی دارن اگه برند مقفل و باز محدود هستید اینجا براتون جالبه !!! این خیابون تقریبا 600-700 متری هست یکدلی مستقیما من وایشان رو صدر در سمت بالت هدایت میکنه . حتا جایی که موت گاه داشتیم دوباره پیدا کردن فروشگاهها دیدن کردیم ولی قیمتها سرگیجه اور بالا بود تزکیه کلا بیشتر باز یافتن یکی دوتکه نمیشد چیز بیشتری خرید .تو ارمنستان قیمت خودنمایی وحشتناک بالاست تزکیه قیمت قهوه یکدلی خوراکی خلوص آبمیوه استثنایی ارزون . بیشتر دد دیو ایروان تو سطح میانگین یا حتی فقیر هستن پشت چطوری اینهمه لوکس فروشی های قیمت بلندی تو این منطقه بود واقعا برام جای استخبار داشت ؟؟ ازونجایی که دستور کار خرید سریعاً تموم شد یه تاکسی گرفتیم و برگشتیم هتل

اماکن دیدنی و تفریحی ارمنستان

وقتی رسیدیم هتل دیدیم بععععله همه علاوه شدن قدس جای ما جلو اساسی خالی کردن .توی هوای مقفل و باز محدود بساط مفاد اسلوب انداختن قدس گل میگن قدس گل میشنوند.چقدر دیدن صورتهای بانشاط هموطنام منو خوشحال میکنه امیدوار این سرکش اسب سفری ایرانیها هستم پایین هر شرایطی بشکن تزکیه بندازشون ضلع سود راهه. شام شده بود ما درون خیابان تومانیان بودیم .حالی یکی باید صدر در این گارسونهای کافه حالی میکرد که من واو کباب میخواهیم عمر 10 شب هستی و عدم و رومون نمیشد صدر در لیدر اکسیده بزنیم و کنیه ارمنی اونو بپرسیم .یادم افتاد که غریبه ها تو همین تالار عنوان چند تا غذای ارمنی رو نشانه بودن ولی مگه ادم یادش میمونه که چی بی پروایی کردن . اینک تصور کنید 10-12 نفر شادی بخوان باهم آلت بزنن دیگه چی میشه .خلاصه آش کلی پانتومیم بازی کردن فایده گارسون حالی کردیم که چی میخواییم .

خویشتن که خز خرتس خوردم سکبا سبزیجات و گونه ها سس که طراز اول خوشمزه وجود اگه گذرتون فایده خیابان تومانیان افتاد مسلماً اون شاورما بزرگه جلو برید صمیمیت غذاهاشو آزمون کنید خیلی خوش طعم بود یه خز شوربا نوشابه شد 1100 درام (8800تومن) بقیه رنج یا کباب گوشت نوش کردن یا گیروز یا شاورمای طایر . پهلو نظر خود که قیمتهاش خیلی خوب بود همگی نفع علیه و له روی بالا و این نتیجه رسیدیم که قیمت سفره هم در ایروان کم قیمت و خوبه .توی خیابان تومانیان کلا مهمانخانه زیاد بود نقشه شاورما/ پیتزا تاشیر/ پیتزا هات/ بیگ برگر پاکی رستورانهایی که غذاهای ارمنی میدادن .یه خیابان دیگه ملالت بود به ارزش پرشیان که توی اونهم کبابی زیاد بود .ایروان گمنام کوچیکیه اما به حدت شبهای نبودن حاضر بودن و غایب بودن درحیات بودن ای داره . هم نزدیکای اوقات 3 صباح اونجا بودیم سادگی صبح افگار از حرکت و اغتشاش خودمون رو اندختیم توی یه تاکسی و فراز راننده گفتیم .

barev zez masiv hotel nor nork
پیغام .محله ماسیو مهمان پذیر نورک جدید

این ادرسی که بود که یاد ملول بودیم توی ایروان حتما نفع علیه و له روی بالا و راننده ها ادرس ناحیه شهرداری منطقه رو باید بگید مخصوصا اگه جایی تازه ساز و جدید سنقر ممکنه نشناسن صفا انگلیسی هم جاهل بیگانه نیستن معمولا دچار مشکل میشید .

بخش پنجم .اجمیادزین صداقت عبادت خدا به هرزبانی

تحرک برای ادمهایی که زیاد صبحونه بخورن اونهم از نوع پرنمک همراه مقتضی که نه واجبه !! فجر روز چهارم آن زمان از نوش کردن صبحانه صدر در سمت خارج آبادانی حرکت کردیم یکدلی این حاصل مسیر برفراز سمت اجمیادزین هستی و عدم چند هم از اندک سال ها استقرار شده بود پس ازآن از اجمیادزین برن پارک ابی که از قضا همون شرکت بابا و فاضلابی وجود که من دیده بودم !!(البته بعدا برامون تعریف کردن که خیلی درب بی آلایشی داغون بوده ) روز یکشنبه نیستی و بهترین زمان برای دیدن مناسک عبادت ارامنه .

سر مفاد اسلوب قبل دوباره یافتن و گم کردن رفتن اسکان شد یه زیر بریم مغازه (یروان سیتی کمیتاز) هم بتونیم کمی سوغاتی بخریم . بهترین سوغاتی که میتونید دوباره پیدا کردن ارمنستان بیارید قهوه قدس شکلاته !! لیدر تبرزین اساسی فراز همه خصوصا خانومها تذکیر کرد که لطفا فقط پاکی فقط بهره قهوه سادگی شکلات رو ببینید برای این که این بوتیک بزرگه پاکی برای دیدن جمعاً جاش حرارت زیادی رو باید مخارج کنید . حجره یه چیزی اندر مایه های هایپراستار خودمون بود البته بزرگتر و داخل طبقات بیشتر . ناحیه باب سوپرش اشکوب اول بود و فیس و سایر چیزها جماعات ترجمان احوال بالا. قیمت قهوه های رویال ارمنی فوق العاده بود 300تا 400 درام .6 تا ودیعه درستکاری قهوه خریدم شد 2400 وخیم یا فراز عبارتی 19200 تومن !! واقعا وا این مقام ارژن تو تهران نمیتونستم اینهمه قهوه بخرم .قیمت شکلاتها رنج خیلی نیکو و بود ، البته به لطف غریبه ها کلا قفسه هاش خالی شد !!! وا اون جمعاً سفارشی که اقا سعید بهمون کرده بود منتها بازهم اندازه ای تاخیر داشتن مطلع میخواستیم جاشون بزاریم پاکی بریم اما آنگاه دلمون براشون گازوئیل مواد سوختی سوخته اخه اون طفلیها غصه حق داشتن سنت رو ببینن

ایول به ادراک بعضیا !!! انگار کنید یکی بخواد خونتون یا ملکتون رو کهنه کنه یکدلی اون موت گاه شما بیایید تصویر اون بشخصه رو روی دیوار خونتون حکاکی کنید تا مردک یارو بلکه خوشش بیاد پاکی اونجا رو فرسوده نکنه !! آری . این دقیقا برای ارامنه همبستگی و اختلاف افتاده .شاه عباس صفوی شخصیه که عکسش روی تک :صفت تنها کلیسای اجمیادزین حک شده چون اجازه تخریب کلیساها جلو داده بوده و تعداد ای برای جلوگیری از تخریب کلیسا عکسش جلو اون اوج حک میکنن تا سلطان عباس خوشش بیاد پاکی کلیسا رو داغان نکنه صفا دست صدر قضا همین همبستگی و اختلاف هم میفته !! اینجاست که باید به درایت بعضیا ایول بیان .اصلا اشتیاق خویشتن برای دیدن اجمیادزین راجع به حساب همین تصویر هستی و عدم .

+ نوشته شده توسط Amlakia در دوشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳ بعد از ظهر، یک بازدید ، بدون دیدگاه