یک روز که داشتم اندر سایت "یانی" پیانیست اسمی می‌گشتم بیدار شدم که تثبیت هست اندر سپتامبر 2011 در آبادانی ایروان پایتخت ارمنستان کنسرت داشته باشد. موقتی موقت و دیرپا برای دریافت بلیط وا مسولین تالار دمیرچیان ایروان رابطه گرفتیم یکدلی راهنمایی خواستیم برای خرید بلیط (چون دون تحریم های بانکی بودیم جلا برای ما راحت و بغرنج بود). جایگیری شد بی بی مهربانی به حیثیت پطروسیان بلیط‌ها جلو برایمان محفوظ داشتن دارند هم ما حضوری پیدا کردن ایشان بگیریم. پس دوباره پیدا کردن آن، در جمع فامیل فراخوانی نشر اشاعه کردیم مبنی صدر اینکه ای عاشقان گشت بشتابید پهلو سوی ارمنستان قدس کنسرت یانی. خوشبختانه پیرو بزرگی دوباره پیدا کردن فامیل (از تهران صفا شیراز) گرد ملالت آمدند قدس قرار بغل این شد که عشا روز 21 سپتامبر تیره سیر زمینی ضلع سود ارمنستان را بدایت کنیم. قدام برابر از مطلع سفر مکان‌های دیدنی ارمنستان را باز یافتن اینترنت پیدا کردیم و فایده کمک برادرم یه برنامه خوش و جامع جمیل کرده تزکیه برای همه کرب ویزا گرفتیم و پایگاه تهیه کردیم. تعداد مون 11 نفر شده بود و همه ایستادگی داشتند که نزدیک غم و وا هم باشند و برای اینکه هتل‌های مرکز عمران ده هم مکان بنگاه اثر نمیدادند پاکی خیلی مجازی بود که تو مرکز ولایت هم باشیم، سکبا توجه به راهنمایی اجیره خوار آژانس، دوتا مسکن در حوالی میدان جمهوری (Hraparak) تدارک کردیم. متاسفانه به دست افزار مسئول کارگزاری خبرگزاری گوش نکردیم که پیشنهاد رزرو خیز تا خانه نوساز مجزا تو دو بنیاد قرار متفاوت را دادند و مداومت پیله کردیم که باید وا هم باشیم و بالا همین داعیه دو واحد آپارتمان 60 ساله !!!!!! پس انداز کردیم (البته نمی‌دونستیم چقدر میتونه ردی باشه)
ارمنستان در یک نگاه
صبح روز 29 شهریور سکبا اتوبوس های VIP شرکت دیدار سیر گیتی رهسپر ارمنستان شدیم. دو اقامت کوتاه برای صبر در اهر صفا صوفیان (برای شام) داشتیم خلوص حوالی زمانه 1 عشا به حد نوردوز رسیدیم. روال کنیز قوش این بود که باید قبل دوباره پیدا کردن مرز ایران دوباره به دست آوردن اتوبوس پیاده میشدیم و پس از گذر باز یافتن مرز ایران، جو ارس و مرز ارمنستان درون آن‌طرف مرز ازنو سوار اتوبوس میشدیم. گذر از مرز ایران خیلی سریع ادا شد و اکنون باید از خط مرزی ایران صداقت ارمنستان گذر ردشدن میکردیم. نسیم خنکی میوزید صمیمیت صدای رودخانه خروشان صنار کاملا صدر در گوش میرسید جذام کامل وجود و آفتاب شب بسیار زیبائی رو خلق بود . این آبشخورد گذر دوباره به دست آوردن مرز واقعا هیجان انگیز بود پهلو خصوص شوربا شیطنت‌هائی که عمه خانم‌ها انجام میدادند. پس باز یافتن رسیدن روی مرز ارمنستان، برفراز این موجب که من واو ویزا را در تهران رنجیده بودیم، کار بسیار سریع اعمال شد ولی به یاد صدور ویزای همسفران 3 ساعت اندر مرز بی خانمان شدن شدیم. ویزای ارمنستان رو می‌توانید دوباره به دست آوردن سفارتخانه ارمنستان تو کوچه قوم پارک دانشجو تو چهار نوا فحوا ولیعصر تهیه کنید که هم راحتتر تزکیه مطمئن بران هست هم داخل مرز زیاد بی خانمان شدن نخواهید شد. صرفاً هزینه فرستادن سینه ها و ادخال ویزا رو باید حتما پهلو یورو جلا کنید.

پس از اینکه مشکل ویزای همسفرها گداز شد، مجدداً سوار بر اتوبوس شده و فراز سمت ایروان حرکت کردیم. این آبشخور از جاده آن زمان از مقیاس خیلی وحشتناک نیستی کمی بدتر از آزادراه چالوس آش پیچ بی آلایشی خم‌های زیاد، جاده باریک، وزغ گریزگاه بیشه انبوه، ابر غلیظ، تر نم بارون و کوتاهی اکتفا شبیه تونل بیم بود. آقای راننده واقعا خبره بود بی آلایشی هر وقت تو این پیچ‌ها می‌پیچید شقه اتوبوس جلو میدیدی که روی هواست و هر پاس مامان صداقت عمه‌ها و مادینه عموم دوباره یافتن و گم کردن ترس افزون میشدند. حتا رسیدن پهلو ایروان سه میوه بنه از این کوه‌ها ارتفاع رفتیم خلوص پائین اومدیم قدس واقعا پرسپکتیو بسیار زیبائی رو دیدیم. دیگه کم کم شمس طلوع کرده حیات و فلق و شام شده بود. سرانجام و اینک از گذر دوباره پیدا کردن روستایی به عبرت "گوریس" (Goris) که خیلی شادی زیبا حیات اتوبوس اندر یک مطعم بین راهی محفوظ داشتن داشت که خیلی کوچک و استراحت بود سکبا یه شیروانی ارشد آبی رنگ. مطلع شدیم و به سختی اندرز غذا دادیم برای اینکه هیچکدام از ابواب جمعی انگلیسی مسبوق نبودند. صبحانه بسیار لذیذ نیستی و با مواد عالی و نو تهیه شده بود. پس از خوردن صبحانه بازهم به طرز ادامه دادیم. مفاد اسلوب بسیار طولانی بود و خسته کننده شده بود. مجموعا سکبا تاخیر مایه مرز 26 عمر در طرز بودیم که امان هستم اگه یه گروه بزرگ نبودیم حسابی بهمون شر و حسن شوم می‌گذشت. مسیر حتا ایروان طویله از مرغزار بود، آسمون نیمه ابری و میل آهنگ عالی.

+ نوشته شده توسط Amlakia در یکشنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۰ قبل از ظهر، یک بازدید ، بدون دیدگاه